Варненска морска гимназия „Свети Николай Чудотворец“

+35952370437

„Еразъм“ акредитация

Варненска морска гимназия „Свети Николай Чудотворец“ е с присъдена „Еразъм“ акредитация

Излязоха резултатите от селекция „Еразъм“ акредитация, КД1, покана за кандидатстване към 19.10.2021 г. сектор „Училищно образование и обучение “ Проект № 2022-1-BG01-KA120-SCH-000111038.  ВМГ „Св. Н. Чуудотворец“ е с присъдена „ЕРАЗЪМ“ АКРЕДИТАЦИЯ.

Нашите учители и възпитаници ще имат невероятната възможност ежегодно да посещават и да се обучават по програмите на проекта в различни европейски страни. Всичко това е поредната висока оценка за големия професионализъм и признание за неуморната работа на учителите от Варненска морска гимназия „Свети Николай Чудотворец“.

Акредитацията по програмата „Еразъм“ е инструмент за организации в областта на професионалното образование и обучение (ПОО), училищното образование и образованието за възрастни, които желаят да се отворят за трансграничен обмен и сътрудничество. Предоставянето на акредитация по програмата „Еразъм“ потвърждава, че кандидатът е създал план за изпълнение на висококачествени дейности за мобилност в рамките на по-обхватно усилие за развитие на собствената организация.

Присъдената акредитация дава възможност за кандидатстване по облекчена процедура по Еразъм проекти през следващите 5 години. В рамките на акредитацията предстои да се проведат  мобилности на ученици и на педагогически специалисти, в съответствие с училищния Еразъм план с основни  цели:

  1. Развиване и прилагане на иновативни подходи на преподаване чрез проектно-базирано обучение.
  2. Повишаване на езиковите и комуникативни умения на педагогическите специалисти.
  3. Повишаване на уменията за междукултурно общуване и сътрудничество.
  4. Развиване и прилагане на зелените умения в училище.
  5. Stem обучение – методът за усвояване на съвременни знания във ВМГ.
  6. Подобряване на дигиталните умения за обучение.

Участието на педагогическите специалисти в мобилностите ще даде възможност на всички да повишат своята мотивация и квалификация, тъй като една от целите на училището е насърчаване на обучението и ангажираността на учителите за продължаващо професионално развитие. Обучението ще е насочено към подобряване на цифровите умения, безопасна работа в дигитална среда, прилагане на STEM подхода в дългосрочен план в процеса на работа, интегриране на новостите ежедневно в часовете и дългосрочно в обучението. След участие в мобилностите, учителите ще организират вътрешно-квалификационни обучения, чрез които ще предадат на своите колеги придобитите знания и опит. От своя страна тези знания и опит ще бъдат внедрени в образователно-възпитателния процес, което се очаква да доведе до по-голям интерес и мотивация от страна на учениците и до по-голяма удовлетвореност от страна на учителите.

Участието на учениците в мобилности е фокусирано върху личностното им развитие с приоритет към придобиване на практически умения и знания, предприемаческо мислене и добро владеене на чужди езици. Това ще подкрепи стратегията за развитие на училището в областта на изучаването на чужди езици и придобиването на дигитални и комуникативни умения.

Като акредитирана организация, Варненска морска гимназия „Свети Николай Чудотворец“ ще следва стриктно набора от „Еразъм“ на стандартите за качество, които са готова рецепта за успех.

„Еразъм“ акредитация – първа година

Номер на проекта: 2023-1-BG01-KA121-SCH-000118251

Акредитация: 2022-1-BG01-KA120-SCH-000111038

Програма „Еразъм +“, КД 1, сектор „Училищно образование“,

Начало на програмата: 01.06.2023 г.

Край на програмата: 31.08.2024 г.

Мобилност: от 29.10.2023 до 04.11.2023 г. в град Париж,  Франция

Цел 1: Развиване и прилагане на иновативни подходи на преподаване чрез проектно-базирано обучение.

Website: https://sites.google.com/vmg.bg/vmg-erazmus/20232024

Проектно базираното обучение е съвременен път за постигане на нов тип педагогическо взаимодействие, насочено към ученика, за по-пълно разгръщане на личността му и възможност да учи чрез натрупване на опит и преживяване на случващото се. С настоящия проект искаме да научим учителите да прилагат различни методи и средства, с които да стимулират познавателния интерес на учениците. Да направят учебната среда привлекателна за тях, чрез прилагане на иновативни подходи и техники на обучение, давайки възможност за креативност, комуникационни умения, участие в извънкласни дейности, проектна дейност, основана на равнопоставеност, сътрудничество и взаимопомощ.

Проектно-базираното обучение става част от образователния процес във ВМГ. Учениците започват да формират умения за самостоятелно решаване на изследователски проблеми, придобиват умения да анализират, синтезират и класифицират информацията, която получават, изграждат образователни, социални и лични дейности в съответствие с техните интереси и хобита. Информационните технологии се използват оптимално. Учениците, работейки по проекти – ще сравнят своята работа с предишните и сами ще отбележат напредъка си и повишат резултатите си от обучението. Това са стъпки към самоорганизацията на учениците и поемането на отговорност за собственото им учене. Учениците развиват умения за мислене на високо ниво. Резултатът от обучението вече ще е не само усвояването на знания и умения, а формирането на ключови компетентности, които ще осигурят успех на практическите им дейности.

През първата година шест педагогически специалисти се включиха в квалификационен курс, който се проведе от 29.10.2023 г. – до 04.11.2023 г. в Париж, Франция.

Обучението беше насочено към следните модули: Примери за проектно-базирано обучение или PBL; Принципи на проектно-базираното обучение; Сценарии за обучение базирано на проекти. В курса бяха включени и показани полезни инструменти за производителност и организация, които могат да помогнат както на учители, така и на ученици да следят, завършват и оценяват проекти. Също така бяха включени с няколко инструмента, създадени специално за PBL, както и plug-and-play PBL преживявания.

–              Brainstorming – история, видове, разновидности, инструменти;

–              MindNode, SimpleMind+, Mindmeister, Mindomo, Mapul, Pro Profs;

–              Evernote, Learning Designer, Trello, BookWidgets (Planner), Toggl Plan;

–              Screenchomp, Loom, Ed ;

–              Storyjumper, Създател на Storyboard, Canva;

–              Разновидност на PBL ресурси и инструменти, примери и добри практики;

–              В програмата на курса беше включен и зелен час;

Всички инструменти и приложения помогнаха на участниците в курса в следните 4 стъпки:

  • Мозъчна атака – където учениците обмислят проблеми, начини за решаване на тези проблеми и логистиката и границите на всякакви решения;
  • Планиране– създаване на план, когато мозъчната атака често е объркана и малко хаотична, планирането позволява приоритизиране и разделяне на повече и по-малко важни елементи от проекта
  • Сътрудничество – въпреки, че е възможно по време на мозъчна атака и планиране, то наистина е на фокус тук, когато проектът оживява. Това може да се разглежда и като етап „Изготвяне“ на проекта, където учениците проучват, пишат, проектират, създават, преработват и прецизират всички продукти на проекта или процеса на самия проект.
  • Публикуване – сред най-големите таланти на технологията е способността да се направистената на класната стая прозрачна. Цялото обучение, базирано на проекти, което включва продукти от всякакъв вид, има потенциала – ако не и правото – да напусне училищната сграда и да се „изпълни“ в реалния свят.

В резултат на обучението си придобиха умения и знания в областта на проектно-базирано обучение.

Процесът на прилагане на проектно- базирано обучение е продължителен, затова изготвихме план и концепция, чрез която да започнем да преподаваме учебното съдържание проектно. Учителите участвали в мобилността организираха екипни срещи и споделеха придобитите практики и знания.

„Еразъм“ акредитация – втора година

Номер на проекта: 2024-1-BG01-KA121-SCH-000220358

Акредитация: 2022-1-BG01-KA120-SCH-000111038

Програма „Еразъм +“, КД 1, сектор „Училищно образование“,

Начало на програмата: 01.06.2024 г.

Край на програмата: 31.08.2025 г.

Цел 2: Повишаване на езиковите и комуникативни умения на педагогическите специалисти.